GRUSDATABASEN

Forekomstområde 41644
Namsos (5007) kommune, Trøndelag fylke.
Navn på forekomstområdet: Romstad
(Sist oppdatert 20.sep.2009)

Lokalisering
Kart 1:50000 : Namsos (1723-4)
Markeringspunkt: EU89-UTM Sone 32
X-koord: 624754 Y-koord: 7136940
Ressurs
Råstoffbetydning* : Lokal betydning *Råstoffbetydning: Klassifikasjon per 2015, er under revisjon.
Materiale : Sand og grus

Beskrivelse
Område med breelv og bresjøsedimenter (finsand) og partier med fjellblotninger. 5 massetak, alle små. Enkelte større terraser uten snitt, mest sansynlig består de av sand. Vanskelig avgrensbare forekomster.

Avsetning
Type(r) : Breelvavsetning Form(er) : Haug/rygg
: Elveavsetning : Esker

Størrelse
Mektighet : 1.00 m.

Kornfraksjoner

Stein : 5%
Grus : 35%
Sand : 60%

Litteratur Prøver og analyser


Massetak 1

Markeringspunkt: EU89-UTM Sone 32
X-koord: 622988 Y-koord: 7138130

Betydning : Liten betydning
Materiale : Sand og grus

Kornfraksjoner

Stein : 5%
Grus : 35%
Sand : 60%

Massetak 2

Markeringspunkt: EU89-UTM Sone 32
X-koord: 625973 Y-koord: 7137932

Betydning : Lokal betydning
Materiale : Sand og grus

Kornfraksjoner

Grus : 35%
Sand : 65%

Massetak 3

Markeringspunkt: EU89-UTM Sone 32
X-koord: 623895 Y-koord: 7137473

Betydning : Liten betydning
Materiale : Sand og grus

Bilder
1. Fra massetaket

Kornfraksjoner

Stein : 2%
Grus : 48%
Sand : 50%

Massetak 4

Markeringspunkt: EU89-UTM Sone 32
X-koord: 623713 Y-koord: 7137879

Betydning : Liten betydning
Materiale : Sand og grus

Kornfraksjoner

Grus : 35%
Sand : 65%

Massetak 5

Markeringspunkt: EU89-UTM Sone 32
X-koord: 624137 Y-koord: 7138102

Betydning : Lokal betydning
Materiale : Sand og grus

Kornfraksjoner

Grus : 30%
Sand : 70%

Massetak 6

Markeringspunkt: EU89-UTM Sone 32
X-koord: 623080 Y-koord: 7138318

Betydning : Liten betydning
Materiale : Sand og grus

Kornfraksjoner

Grus : 40%
Sand : 60%


Denne utskriften ble generert 03.05.2024
Spørsmål eller kommentarer vedrørende utskriften kan sendes til:
ressursdatabaser@ngu.no
Copyright © 2024 Norges geologiske undersøkelse